کولرگازی و اسپلیت

اسپلیت
کولر گازی از دو تکه داخلی و بیرونی تشکیل شده اند که به هر کدام یک یونیت گفته میشود.
در معنای لغوی به صورت مجزا از هم میباشد (چند تکه)،که در اصطلاح عامیانه به آنها کولر گازی می گویند.
البته این ترجمه بسیار عالیست بدلیل استفاده از گاز های فریونی در انواع مختلف این دستگاهها،باعث شده است که به کولر گازی معروف شوند.
در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی در چند سال اخیر انواع مختلفی از این کولرها به بازار آمده است.
این کولرها با گازهای فریونی مختلفی ساخته و تولید شده اند که در گذشته مهمترین گاز مصرفی گاز فریون R22بوده که بنا به دستور کنوانسیون بین المللی محیط زیست تولید این کولر ها از سال 2015 ممنوع شده است .
سپس کمپانیهای معتبر با توجه به این قانون تصمیم به استفاده از گازهای دیگری کرده اند که توسط محیط زیست مورد تایید میباشد و در بیشتر کولرها مورد استفاده قرار میگیرد
:R410*R413*R407
کولر پنجره ای :
کولر یه تکه گازی،قدیمی ترین دستگاه خنک کننده به این سبک میباشد که سابق بر این بیشتر در مناطق جنوب و شمال کشور کارایی داشت و از بدنه های چوبی ساخته میشدند .نسل جدید این کولر های کاملا با مدلهای قدیمی تفاوت دارند.
بدلیل مصرف بسیار زیاد این دستگاه ها و تکنولوژی قدیمی آن و همچنین صدای آزار دهنده،استفاده بیشتر از این دستگاه ها در محیط های صنعتی و کارگاهی میباشد.البته کمپرسور و نحو ساخت این نوع دستگاه مناسب محیط هایی با شرایط سخت است و به این علت هنوز مورد توجه مصرف کنندگانی که در این شرایط آب و هوایی هستند قرار میگیرد.
کولر های ایستاده :
این نوع از دستگاهها به دلیل ظرفیت بالای آنها در تولید برودت و حجم زیاد جابجایی هوا ،بسیار مناسب در محیط های عمومی رستوران ها و مراکزی با رفت و آمد زیاد میباشد.
البته بدلیل استفاده آنها بر روی زمین و نصب جاگیر احتیاج به فضای خاصی میباشد .یکی از بزرگترین مشکلات این دستگاهها مصرف برق بالای آن میباشد لذا اکثر این دستگاهها با برق سه فاز کار میکنند و خود این عامل یکی از دلایلی است که در منازل و مصارف خانگی استفاده خیلی کمی دارند و در طراحی های جدید شکل ظاهری پنل های داخلی به روزتر شده اند.این کولرها در ظرفیت های مختلفی در بازار ارائه میشوند،کمپانی های متعددی در سایزهای 36000 و 48000و54000و60000و90000 ساخته و تولید میکنند.
نحوه محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت :
برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش نور خورشید بر سقف ،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته میشود. (مثلا" برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000 و برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 می تواند مناسب باشد.)

جهت دریافت مشخصات واطلاعات فنی دستگاه موردنظررا انتخاب فرمایید

لطفا جهت مشاوره واستعلام قیمت باماتماس بگیرید
تلفن: ۲-۰۵۱۳۸۴۵۱۹۹۱ فکس: ۰۵۱۳۸۴۳۸۹۵۴ تلگرام: ۰۹۱۵۶۲۱۷۷۸۵
× نیاز به مشاوره و قیمت محصولات را دارید؟