تجهیزات کنترل و اندازه گیری سطح

سطح سنجی یا بعبارت دیگر اندازه گیری ارتفاع سطح سیال ، بمنظور کنترل ارتفاع سطح وجلوگیری از سرریز شدن در مخازن و برخی از دستگاه های فرایندی صورت می پذیرد . اندازه گیری ارتفاع سیال درون مخزن و کنترل آن توسط قطع و وصل جریان ورودی و خروجی به محیط مخزن از اهمیت بالایی برخوردار است به همین جهت از دو نوع یا حتی3 نوع وسیله اندازه گیری بمنظور برآورد دقیق ارتفاع در مخازن استفاده می گردد.
جهیزات مورد استفاده بمنظور کنترل و اندازه گیری سطج می توان به شاخص سطح (نمایشگر سطح) ، لول سوئیچ ، لول متر(ترانسمیتر) و سنسور سطح اشاره نمود .
لول سوئیچ:
لول سوئیچ ها که دارای سنسور اندازه گیری سطح می باشند بمنظور کنترل و اندازه گیری سطح سیالات از کف مخازن تا بالای سطح سیالات در صنایع متعدد استفاده می گردند. لول سوئیچ ها با ارسال فرمان های ON-OFF به مدارهای الکترونیکی می توانند تجهیزات مختلف (الکتروپمپ ها ، سلونوئید ها و ... )را کنترل نمایند .در واقع بمنظور اطلاع از میزان سطح و اعمال کنترلی نیازمند ادواتی هستیم که در صورت رسیدن میزان سطح به مقادیر مورد نیاز ، سوئیچ مربوطه به فرمان قطع و وصل جریان را صادر نماید .لول سوئیچ ها را می توان عمدتا در انواع زیر تقسیم بندی نمود :
لول سوئیچ های شناوری
در لول سوئیچ های شناوری ،تغییر سطح مایع موجب حرکت شناور داخل محفظه دستگاه می گردد که حرکت شناور از طریق اهرم های ارتباطی و هم چنین چرخش محورها از طریق بازوی نگهدارنده به کلیدهای جیوه ای منتقل گردیده و این امر موجب حرکت جیوه داخل کلید از یک سمت به سمت دیگر می گردد که در نهایت باعث برقراری جریان مابین الکترودهای آن می شود. بدین طریق ارسال فرمان های ON-OFF به مدارهای الکتریکی امکان پذیر می گردد .

تجهیزات کنترل سطح هیدرواستاتیک Level Meter
لول متر (ارتفاع سنج )هیدرواستاتیک بر اساس اندازه گیری عملکرد فشاری قادر به اندازه گیری ارتفاع مخازن می باشد ، این سنسورها قابل نصب در محیط باز و زیر آب می باشند. این سطح سنج دارای یک سنسور فشار هیدرو استاتیکی است که فشار هیدرو استاتیکی ستون مایع را اندازه گیری می کند.

لول متر (سطح سنج ) آلتراسونیک
این لول سنج جهت اندازه گیری سطح با استفاده از امواج ماورا صوت می باشد، پالس های ارسالی پس از برخورد با سطح و دریافت انعکاس همان پالس و مقایسه سرعت رفت و برگشت امواج امکان اندازه گیری ارتفاع را فراهم می سازد.کاربردهای متنوعی برای این نوع سیستمها وجود دارد مانند محیط های انفجاری ، مخازن شیمیایی و خورنده و...

لول متر (سطح سنج )کانداکتیو-لول سوئیچ کانداکتیو
همان طور که از نام این لول سنج پیداست جهت اندازه گیری سطح مایعات رسانا مورد استفاده قرار می گیرد ، تشخیص سطح از این روش بسیار آسان و اقتصادی می باشد بخصوص زمانی که دو ماده رسانا و نارسانا مانند آب و روغن یا نفت با هم مخلوط شوند ف این لول سوئیچ برای تشخیص سطح آب بهترین گزینه است.دو الکترود (پروب ) بالای سطح مایع نصب می گردد با افزایش میزان مایع ، جریان الکتریکی تولید شده نیز افزوده می گردد

لول متر (سطح سنج )خازنی-لول سوئیچ خازنی
سطح سنج خازنی بصورت پیوسته یا گسسته می تواند سطح مخزن را اندازه گیری کند ف با تغییر میزان سطح مقدار ظرفیت خازنی نیز اضافه مشود و اندازه گیری می گردد، از مزایای این روش این است که فاقد قطعه متحرک می باشد فشار در این فرایند 1- تا 10بار است ، و قابل کاردر طیف گسترده دمایی 30- تا 125 درجه سانتیگراد، این سنسورها دردو نوع پروب روکش دار و بدون روکش تولید میشوند که مدل روکش دار مناسب مواد هادی مانند سیمان، خاک ، چینی ، گچ و انواع روغن و مواد گرانولی می باشند.

لول متر (سطح سنج )لرزشی-لول سوئیچ لرزشی
این لول سوئیچ برای کنترل سطح مایعات و جامدات پودری مورد استفاده قرار می گیرند ، مکانیزم کار آن به این صورت است که در حالت عادی شروع به ارتعاش می کند و در حالی که مواد به سطح آن میرسند به علت تغییر فرکانس لرزش فرمان خروجی صادر می گردد.

فلوتر مکانیکی کابلی
فلوتر مکانیکی قطعه ای است که درون خودش یک گوی دارد که به هنگام بالا آمدن یا پایین رفتن فلوتر، گوی حرکت کرده و کنتاکتی که درون فلوتر هست قطع و وصل می شود. در انتهای فلوتر سه سیم وجود دارد که یکی سیم مشترک (com) هست و دو تای آن کنتاکت بسته (nc) و دیگری کنتاکت باز (no) هست.
از فلوتر به دو صورت می شود استفاده کرد یکی اینکه فلوتر را در بالای مخزن قرار دهیم و زمانی که مخزن پر از آب شد فلوتر بالا بیاید و پمپ را خاموش کند و روش دیگر این هست که فلوتر را در ته چاه یا مخزن قرار دهیم و هنگامیکه چاه یا مخزن خالی شد پمپ را قطع کند و از سوختن پمپ جلوگیری کند. در بعضی از پمپ ها که کاملا پمپ در آب غوطه ور می شود فلوتر به پمپ وصل هست که موقع خالی شدن آب پمپ قطع می شود.

لول سوییچ مایعات
جهت کنترل کردن سطح مایعات در ارتفاعی که آن را نصب می کنیم مورد استفاده قرار می گیرد.لول سوئیچ استیل در فشار نامی 482° F یا 250°C و اتصال فلنجی و دمای کاری PN25 تولید می شود.از لول سوئیچ در مخازن آب ،دی اریتور ،تانکهای سوخت ،مخازن کندانس ،منابع تحت فشار ،تانکهای اسید ،تصفیه خانه های آب و …استفاده می شود

کالای خود را انتخاب نمایید:

جهت دریافت مشخصات واطلاعات فنی کالای موردنظررا انتخاب نمایید

لطفا جهت مشاوره واستعلام قیمت باماتماس بگیرید
تلفن: ۲-۰۵۱۳۸۴۵۱۹۹۱ فکس: ۰۵۱۳۸۴۳۸۹۵۴ تلگرام: ۰۹۱۵۶۲۱۷۷۸۵
× نیاز به مشاوره و قیمت محصولات را دارید؟